Get to know
Ilse

Pas echt nét begonnen met deze ‘view-teller’, vandaar het lage aantal nu nog 😉 Maar we zijn happy met élke lezer! Dus ook met jou!

[WPeCounter]

In deze blog:

Interview met Ilse van Creazzl Bodycasting

Wat begon als een hobby, groeide voor Ilse Rijnen uit tot Creazzl: een prachtige onderneming waarin ze herinneringen tastbaar maakt met handbeelden en gepersonaliseerde aandenkens. In dit interview deelt Ilse haar ondernemersavontuur, de ups en downs en waarom ze zo van haar vak houdt!

Pitch jouw business in 1 zin!

Laat jou herinnering vastleggen in een mooi handbeeld of in een gepersonaliseerd aandenken.

Hoe ben je begonnen met je business?

In 2020 begon ik met bodycasting als hobby, deze hobby groeide langzaam uit tot ik in 2022 besloot mezelf in te schrijven bij de KVK. Toen ik begin 2022 stopte met mijn baan in de zorg kreeg ik ruimte en tijd om iets nieuws aan te gaan en dat was een eigen bedrijf starten. Leren hoe boekhouding werkt en hoe ik mijn bedrijf moest runnen heb ik geleerd door gewoon te beginnen en een hele hoop hulp van vrienden en bekenden die mij wilde ondersteunen.

Is deze business je enige ‘job’?

Naast deze baan heb ik een bijbaantje bij een dierencrematorium. Een niet alledaagse job maar wel een die heel waardevol is. Hier ben ik begonnen nadat ik vanuit mijn bedrijf een samenwerking aan ging met dit crematorium.

Een webshop loopt niet vanzelf, wij hebben 5 FANTASTISCHE TIPS om sneller succes met je webshop te krijgen!

Bekijk de 5 webshop tips >>>

Hoe loopt je business?

Momenteel loopt het heel goed. Ik krijg veel opdrachten binnen. Maar heb daar het afgelopen jaar ook hard aan gewerkt om beter vindbaar te zijn en meer bekendheid te creëren rondom bodycasting.

Wat vind zakelijk jij het lastigst?

Ik ben altijd bereikbaar, nouja 16/7, ik slaap wel.. maar omdat mijn werk ook rondom rouw kan worden ingezet vraagt dit ook elk aanvraag te controleren of dit spoed betreft. Bij overlijden moet er immers snel wat geregeld worden.
Maar daardoor reageer ik ooit ook maar “even” op de andere berichten die ook binnen komen.. en dan ben ik dus dag in dag uit toch weer met mijn telefoon bezig.

Ilse van Creazzl

Wat vind jij zakelijk het fijnst?

Eigen regie, eigen regels.. ik liep in de zorg tegen een aantal muren aan. En nu mag ik zelf mijn tijd indelen, zelf bepalen hoe ik werk en dat is super te combineren met mijn gezin.

Wat is de grootste ‘fout of blunder’ die jij als ondernemer hebt gemaakt?

Veel korting geven. Iemand die meerdere beelden wilde hebben had ik korting gegeven.. maar ik had er uiteindelijk net zoveel werk aan als anders. Dus deed daarin mezelf te kort. En maak nog altijd fouten of blunders maar dat is de beste manier van leren.. overal leer je van.

Wat is de slimste keuze die jij als ondernemer hebt gemaakt?

Starten.. gewoon beginnen en met hulp gaande weg alles uitvinden.
Door een oppeppend gesprek met een bekende ben ik begonnen.. zonder dat gesprek was ik wellicht nog steeds niet begonnen.

Hoe blijf je gemotiveerd en gefocust, vooral op moeilijke dagen?

Vooral bij drukte en veel opdrachten vind ik het wel eens lastig om het overzicht te bewaren en dan komt mijn ware chaos weer boven.
Ik maak dan een planning voor 3 dagen en kijk dan even niet naar het grote geheel tot ik wat dingen heb weggewerkt van de grote lijst.

Benieuwd hoe andere ondernemers het doen? 

Lees het verhaal van Linda, van Linda’s Online Office >>>

Hoe zorg je voor balans tussen werk en privé?

Die is nog lastig. Ik probeer in weekenden en op dagjes weg echt zo min mogelijk binnenkomende berichten te beantwoorden.
Maar moet ze wel controleren of het spoedmeldingen zijn.

Creazzl

Van wie heb jij de beste tip(s) gekregen als het gaat om jouw business?

Marloes is mijn reddende engel als het gaat om boekhouding. Marijke is mijn sparringpartner als het inhoudelijk om werk gaat.
En mijn man pept me op als ik het even niet zie zitten. Mijn broer heeft altijd technische oplossingen.
Ik heb echt hele fijne mensen om me heen!

Waar maak jij gebruik van voor jouw busines?

SSB uiteraard, GMJB, e-boekhouden, ik-tijd.
Ik lees vooral overal her en der tips om zo kleine beetjes te verbeteren aan mijn bedrijf. Ik probeer eigenlijk vooral mezelf te blijven.. ik wil eigenlijk geen bedrijf zijn… ik ben Ilse en ik moet zaken bijhouden omdat dit voor de belasting etc moet… Dat is het meer.

Welke ondernemer is een voorbeeld voor je?

Wat is iets dat bijna níemand weet over jou als ondernemer?

Na een heftige casting zit ik ooit jankend in de auto terug naar huis… Ik ben ook maar mens die het even ergens kwijt moet, en dat hoort ook zo.

Wat is jouw eigen favoriete product of dienst?

Ik vind het toch fantastisch als mensen langs komen met hun baby. Dat ik die kleine handjes en voetjes mag casten zodat deze grote voor altijd gekoesterd kan worden.

Wat zou je graag nog toevoegen?

Ik heb maar twee handen.. maar mijn hoofd heeft nog 1001 ideeën.. tijd is mijn vijand… Ik heb meer ideeën dan mijn handen bij kunnen houden dus voorlopig denk ik dat ik het houd bij wat ik heb… Hoewel ik natuurlijk alweer nieuwe ideeën heb….

Als budget geen issue was, waarin zou je dan METEEN investeren?

Een boekhouder die lekker alles bijhoudt.. en een social media hulp die mijn socials lekker vult en de website bijhoud… Leuk werk maar kost ook weer tijd.

Wil jij weten wat het opvoeden van een hond te maken heeft met website optimalisatie? Tuurlijk wil je dat!

Je leest het hier >>>

Staat er iets tofs op de planning?

Rondom thema rouw heb ik nog ideeën. Maar dat blijft nog even een verrassing.

Zin in samen werken?

Samenwerken is altijd goed, wordt je samen beter van! Ik wil weer meer zichtbaar zijn bij de mama’s met baby’s afgelopen jaar heb ik ontzettend veel ingezet op bekendheid creëren van bodycasting bij afscheid en rouw. Want ik vind en vond dat belangrijk, dat mensen weten van de mogelijkheid om een keuze te kunnen maken. Maar met baby’s en kindjes is het zo leuk om te werken. Dat zou ik wel meer willen doen als nu binnen komt.

Van welke ondernemer zou jij graag een interview willen zien?

Wat wil je zeggen tegen degenen die nu even vastlopen?

Doe het 1 voor 1… Maak je to do list klein en werk dat 1 voor 1 af.. Als deze Chaos Queen dat kan, kan jij dat ook.

Ook met een interview op onze site?

Ben jij member? Dan kun jij ook in de spotlights! Als lid krijg je de kans om jouw verhaal en business te delen in een interview op onze website. Een mooie manier om meer zichtbaarheid te krijgen en anderen te inspireren! Doe mee en meld je aan!

Delen vinden we super!

Relevante Blogs

Nieuwste Blogs

Lotte

Get to know: Britt van Feath Pets

“Ik ben vaak bezig met het bedrijf terwijl ik beter een dagje vrij kan nemen, maar het is heel makkelijk om even snel een klant te antwoorden via instagram, dit ben ik wel aan het afleren.”

Lees verder »
Lotte

Get to know: Manon van Ma•Non

“MA-NON kost mij gemiddeld zo’n 4 uur per week zeg ik altijd, maar heel eerlijk.. het is denk ik een uur of 8-10. Op dit moment niet mijn enige werk. Daarnaast werk ik 32 uur per week als Continuous Improvement Lead bij een multinational.”

Lees verder »

Laat een reactie achter!

Doe jij ook mee aan onze WK POULE?

Maak kans op onwijs toffe prijzen!